Friday, February 29, 2008

Kadangkala Sesuatu Itu Berlaku

Saya telah menukar nama blog ini supaya ia tidak membawa sebarang "innuendo" atau salah tanggapan terhadap isu yang diutarakan. Apapun tajuk yang terpapar, hasrat untuk menganalisa situasi sosio-politik di Kuala Pilah masih menjadi agenda utama kehadiran blog ini.

Kepada Bob, Azmi dan semua rakan-rakan yang mendorong serta menyokong penulisan saya di blog ini, sokongan anda amatlah saya hargai.

Pada hari ini saya tidak dapat mencoretkan kisah-kisah yang berlaku di Kuala Pilah kerana saya juga terlibat (hanya memainkan peranan kecil) dalam proses kempen pilihanraya di Kuala Pilah.

Satu perkara yang paling menarik pada hari ini dan membuat saya amat gembira adalah - saya telah bertemu, secara tidak sengaja semasa campaign trail, dengan seorang guru yang mengajar saya lebih dua dekad dahulu di sebuah bilik gerakan, yang didirikan di atas tanah tapak rumah beliau. Sungguh pun pelajar-pelajar beliau telah banyak berubah, namun beliau masih kelihatan seperti yang saya ingati lebih 25tahun dahulu. Ustazah Kamariah, meeting you today had just made my day.

2 comments:

Unknown said...

keep up the good work.. younger generations need to understands that lots of local history was lost when we rely on the mainstreams media to cover it.. look at awang goneng with his story on trengganu which you cannot find in the textbook for our school children.

azmibinanuar said...

'Kelihatan' is the key word here. You might have seen her unconsciously through your rose tinted glasses, dewy eyed and all. You know how sentimental you can get. Anyway, did she also mention you also look the same, well minus a few physical changes. I'm sure you are the same student she knew all those years ago.